tre fremtrædende kritikere af bush-regeringens håndtering af situationen i irak er kommet tilbage fra et nyligt besøg i landet med nogle uventede synspunkter. voa har al pessin undersøger, hvad de siger, og hvilke konsekvenser de kan have på debatten om den amerikanske politik over for iraq.the irak debat, som nu har temmelig forudsigelige parametre. bush administrationens embedsmænd og højtstående amerikanske officerer siger, der er gjort fremskridt i irak, men ikke nok. de siger mere tid er nødvendig for at presse på for politiske fremskridt og størkne forbedringer i sikkerhed, og de advarer en for tidlig amerikanske tilbagetrækning ville være disastrous.critics af krigen, herunder demokratiske præsidentkandidater og medlemmer af kongressen, siger krav fra administrationen og militære ledere har ingen troværdighed. nogle kritikere har erklæret den nye politik en fiasko og opfordrer til en hurtig tilbagetrækning af de amerikanske troops.the to sider er forskanset, og det kan gøre det vanskeligt for en person, der har kritiseret håndteringen af krigen til at sige noget andet. \"en krig vi har lige kan vinde? \"\" jeg bekymrer mig en lille smule, når jeg skriver denne form for en artikel om, hvad smule troværdighed, jeg kunne have er så angrebet, fordi denne sag er så politiseret, \"siger michael o'hanlon fra brookings institution, en washington forskningsorganisation. o'hanlon og hans kollega kenneth pollack har været meget kritiske over for bush-regeringens håndtering af irak-krigen. men efter en otte-dages besøg i sidste måned, skrev de en analyse for the new york times under overskriften: \". en krig vi bare kunne vinde\" \"det var først efter at tage til irak og lære mere og se flere data, og også mere på slagmarken, at jeg blev en smule mere optimistisk. det store spørgsmål er, i hvilket omfang kan du overføre militær momentum til den politiske sfære? helt ærligt, jeg ikke ser grund til optimisme på den front i min tur, \"siger o'hanlon. o'hanlon og pollack beskylder irakiske politikere på alle sider af fortsat\" dawdle og manøvrere \"i stedet for at drage fordel af forbedret sikkerhed for at flytte mod forsoning. i et voa interview, siger o'hanlon den generelle situation i irak stadig er \"noget rod\". men han og hans kollega overraskede mange i washington, hvor deres seneste artikel, opfordrede kongressen til at støtte den amerikanske politiske og militære indsats i irak mindst \"i 2008.\" o'hanlon og pollack rejste i irak med en analytiker fra en rivaliserende tænketank, anthony cordesman fra center for strategiske og internationale studier. cordesman, der har besøgt irak dusinvis af gange i løbet af de sidste 35 år, har offentliggjort en række papirer kritisere det amerikanske militær og bistandsindsats i irak, og beskylder civile embedsmænd og militære officerer for at overdrive succeser og nedtone eller ignorere problems.after denne tur, cordesman er stadig meget kritisk over for bush-administrationen, men han kommer til en konklusion ligner o'hanlon og pollacks - at der er, med ordene fra titlen på et papir, han offentliggjorde i sidste uge, en \"svag case for strategisk tålmodighed i irak.\" \"vi taler om en meget kompleks situation , \"siger cordesman. \"det er en, hvor opholder sig, kan fastholde et amerikansk troppe-tilstedeværelse og en amerikansk bistand tilstedeværelse hjælpe ugg støvler til børn, men den vigtigste grund til at gøre det er hvis usa forlader hurtigt eller hastet igennem, ville dens strategiske stilling i regionen sandsynligvis være langt værre, og chancerne . af nær og midtvejs-stabilitet i irak ville være næsten ubetydelig \"fortsat den surgestill, cordesman, ligesom de øvrige analytikere, siger byrden er nu på irakiske politikere at gå på centrale spørgsmål - olie indtægtsdeling, regional autonomi og lempelse de -baathificeret. cordesman siger fremskridt af irakiske politikere, og i sikkerhedsstyrkerne, vil gøre mere for at afgøre fremtiden for irak end nogen amerikansk policy.he er kritisk over for nogen i den politiske debat, der tyder på Louboutin sko pris, at den rigtige amerikanske politik over for irak kan være reduceret til et slogan, uanset om dette slogan er \"holde kursen\" eller \"trækker nu.\" \"det er et spørgsmål om at forsøge at tid og forme en brugbar, sofistikeret ugg støvler tilbud, kompleks plan, hvis det er muligt,\" siger cordesman. \"og hvis det ikke er, står du over for meget værre alternativer.\" selv om han ser alvorlige konsekvenser fra en amerikansk tilbagetrækning, før irak er stabiliseret, cordesman også siger de amerikanske tropper kan ikke blive meget længere, hvis irakerne ikke gør deres del. \"hvis du ikke får politiske fremskridt i de kommende måneder, navnlig med den centrale regering nå frem til en bolig med sunnier, tror jeg ikke det er værd at stikke det ud,\" siger cordesman.cordesman giver irakiske politikere seks måneder tage fat på de centrale spørgsmål. ellers, siger han, mulighed for kompromis, skabt af den nylige afvisning af ekstremisme af mange sunni-stammeledere sheiker vil være væk, og efter hans mening, \"strategisk tålmodighed\" ville blive pointless.michael o'hanlon siger, at han og hans kollega kenneth pollack kom til en lignende konklusion fra deres besøg i irak. \"hvad jeg foreslår er, at jeg ikke er sikker på, at vi kan vente så langt ind i 2008,\" siger han. \"og det er ligesom om, hvorfor vi kun går ind for væsentlige yderligere seks måneder eller deromkring af den kraftige stigning. implicit hvad vi siger, er, at der er nok en god gang vil vi gerne se det gå et par måneder endnu. men vi re ikke nødvendigvis mere sikker end det. \" amerikanske forsvarsminister robert gates har opfordret til udvikling af en bi-partisan konsensus om, hvordan vi kommer videre i irak, uden at enten en katastrofal tilbagetrækning eller en åben troppe engagement. han har arbejdet på at skabe en sådan enighed blandt medlemmerne af kongressen, men så langt med små synlige success.the bedste amerikanske civile og militære embedsmænd i irak skyldes at udsende deres næste statusrapport senest i september 15.that længe ventede rapport forventes ikke til at svaje dybt rodfæstede tilhængere og kritikere af krigen politik. men rapporter fra uafhængige analytikere som o'hanlon, pollack og cordesman, i det mindste en little.this historie blev først sendt på den engelske nyhedsprogram, voa news now. for andre focus rapporter klik her.
brad pitt mor kritiserer obama herald scotland
usa, mexico advance til concacaf gold cup soccer f
al - qaida militante yemenia dræb 20 soldater