en känga fil är en samling av annonser, rubriker, försäljning brev och annat marknadsföringsmaterial. varje framgångsrik copywriter har en känga fil som de använder för att få inspiration när de träffas med ett fall av författarens block. om du är en blivande copywriter själv bör du börja bygga din egen känga filen too.you sedan kan använda den som en studiehandledning att lära sig mer om hantverket och som inspiration när du fastnat. du kan använda svepa filen för att hjälpa dig när du behöver hjälp med vissa aspekter av din försäljning brev - det vill säga rubriken, kropp, ring till handling. du kommer att börja märka mönster i framgångsrika annonser. hur de hantverk sin rubrik, gemensamma element i kroppen, beck eller uppmaning i slutet. men låt mig göra det klart att du ska aldrig bara kopiera någon annans arbete. du kan låna idéer och lära av strukturen och röster som används av andra copywriters. men kopiera en annons ord för ord är bara stöld. vad ska jag ta i min känga fil? börja med din e-post. titta på försäljning brev, flygblad och vykort som du får varje dag. när något fångar ditt intresse och gör dig nå för din plånbok eller ditt checkhäfte, lägg den åt sidan. samma sak gäller för annonser från tidningar och tidskrifter. men hur vet man om en annons är bra på att sälja? en bra tumregel är att om du ser en annons upprepas om och om igen, är det förmodligen en bra säljare. alla annonser testas för att avgöra vilka som säljer och inte gör det. de är ständigt tweaked och justeras, och olönsamma annonser elimineras. så om du hittar en annons som har varit igång under en längre tid är det en bra satsning att det redan har testats och visat sig vara en winner.how du lagra dina dra filen är upp till dig. jag gillar att laminera annonserna och placera dem i en pärm där de är säkra och lätta att dra ut när det behövs. glöm inte annonser och försäljning bokstäver du läser på nätet. det finns många utmärkta exempel på copywriting endast online. du kan hålla dessa organiserade och lätt att hitta genom att spara dem till en social bookmarking webbplats som del.icio.us. gå bara till del.icio.us och skapa ett gratis konto. du kan sedan spara webbsidor till dina favoriter och komma åt dem överallt. det är en bra idé att skriva ut dessa och lägga dem i din pärm också - som referens.related articles:
hur man korrekt väg volymen med höger skala1
webblösningar och marknadsföring
behöver för dagvatten förordningarna och utbildnin